Afhalen & leveringen

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Hoeveel bedraagt de verzendkost?
Wat is de levertijd en hoe verloopt de levering?


Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Bouwdepot werkt logistiek samen met 15 professionele bouwhandels en dit verspreid over Vlaanderen. Op iedere productpagina staat weergegeven op welke depots GRATIS AFHALING mogelijk is voor het specifiek product. Je kan hierbij op een afhaaldepot klikken voor het adres & de openingsuren.

Adressen depots Bouwdepot
Tijdens het afrekenen kan je het depot kiezen waar je het product wenst af te halen. Als een bepaald depot niet weergegeven wordt in de lijst dan kan het product daar ook niet afgehaald worden. (Er is tevens geen intern transport tussen de depots)

Binnen 1 werkdag
ontvangt je een email en gratis SMS dat je bestelling klaar staat voor afhaling. (Let op! producten kunnen wegens stockbreuk niet beschikbaar zijn voor afhaling binnen 1 werkdag. Hiervan wordt men onmiddellijk geïnformeerd. Tevens staan er langere afhaaltermijnen vermeld op de productpagina's van niet stockartikelen.)
Een dringende afhaling? Neem dan even contact op met de klantendienst om de voorraad te controleren en de afhaling te versnellen!

Afhalen kan enkel na bestelling én betaling online of via overschrijving. Je online bestelling betalen op het depot is niet mogelijk.



Hoeveel bedraagt de verzendkost?

De verzendkost wordt automatisch berekend wanneer je aangemeld bent (aanmelden) en dit op basis van inhoud winkelmandje en het leveringsadres. Zo kunnen we voor jouw bouwproducten uiterst scherpe prijzen bieden bij afhaling met een zo laag mogelijke verzendkost op maat van je winkelmandje indien deze geleverd moet worden.
Er is geen gratis verzending vanaf een bepaald bestelbedrag van toegepassing.
We verzenden standaard enkel naar een adres in België of Nederland. Verzendingen kunnen niet onder rembours.

Op de productpagina's kan je ook de leverkost bekijken van het desbetreffende artikel en dit op basis van aantal en de postcode.   (zie hieronder de te volgen stappen op een productpagina).

Adressen depots Bouwdepot

Leverkost bij meerdere artikels weten? Vul je kruiwagen met de gewenste producten en hoeveelheden en ga door naar bestellen. Daar kan je de verzendkost van je totaal winkelmandje oproepen op basis van postcode leveradres.

Adressen depots Bouwdepot

Als artikels in je winkelmandje omwille van beschikbaarheid vanuit meerdere depots verzonden moeten worden, zullen er deelzendingen met bijhorende leverkost weergegeven worden. Je kan in dit geval indien gewenst tijdens het afrekenen deelzendingen met bijhorende product(en) wijzigen in afhalingen of eventueel volledig verwijderen.


Wat is de levertijd en hoe verloopt de levering?

De levertijd van een artikel vind je op de respectievelijke productpagina en dit in de gele tekstblok onder de kader met de prijsinfo. (zie onderstaande afbeelding)

Indien er omwille van beschikbaarheid sprake is van een langere levertijd, wordt je z.s.m op de hoogte gesteld van de verwachte levertijd. DE LEVERTIJDEN ZIJN INDICATIEF! Hier kan op geen enkele wijze rechten aan ontleend worden. Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor het niet respecteren van de gangbare leveringstermijnen door derden zoals er zijn BPost en colli-/pallettransporteurs.

Onder de indicatieve levertermijn vind je gedetailleerde praktische info over de verzendmethode nadat je éémalig de postcode van het leveringsadres hebt ingevuld en op 'Bereken verzendkost & levermethode' hebt geklikt. (zie punt 4 op onderstaande afbeelding)

Adressen depots Bouwdepot

Ook bij het afrekenen zie je onder STAP 2 'KIES LEVEREN OF AFHALEN' de levermethode van je winkelmandje. Je kan hierbij eventueel klikken op 'meer info levermethode' voor gedetailleerde praktische informatie van de levering.

Adressen depots Bouwdepot

Ga door met winkelen