Veel gestelde vragen

Wie zijn jullie?
Is Bouwdepot betrouwbaar?
Zijn jullie prijzen incl. of excl. BTW en hoelang zijn deze geldig?
Wanneer heb ik recht op 6% BTW op de aankoop van mijn bouwmaterialen?
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Hoeveel bedraagt de verzendkost?
Hoe verloopt de levering van mijn bestelling?
Hoe kan ik betalen en is dit veilig?
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling en/of voor de afhaling.
Hoe worden waarborgen op pallets terugbetaald?
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Wat met mijn Persoonsgegevens & Privacy?
Wat als ik een klacht heb?
Waar vind ik mijn vorige bestellingen terug?
Ik heb een verkeerd product gekocht, kan ik dit terugsturen?
Hoe kan ik kans maken op een waardebon van €100?
Welke isolatiepermies kan ik verkrijgen en kan ik betalen met ecocheques?
Wat zijn de bebat & recupel bijdrages?


Wie zijn jullie?

Wij zijn Bouwdepot, aangenaam! Wij zijn een portaal dat gebruik maakt van een netwerk van 15 zelfstandige bouwhandels voor het online verkopen van kwalitatieve professionele bouwproducten aan particulieren en aannemers.

We zijn 100% Belgisch, zowel qua bedrijf als qua partners. Alle producten worden geleverd vanuit depots in Vlaanderen. Op deze depots kunnen bestellingen ook afgehaald worden. (meer info over ons)

Je kan natuurlijk zelf even naar je lokale doe-het-zelf handel gaan, maar hoe krijg je die grote platen of al die zware zakken cement naar je werf? Via Bouwdepot wordt dit allemaal geregeld voor jou. Je bestelt en al je producten worden snel én eenvoudig op locatie geleverd.


Is Bouwdepot betrouwbaar?

Voor 100%! Bouwdepot heeft namelijk de gedragscode van BeCommerce onderschreven die strikte klantgerichte richtlijnen omvat. Een kopie van deze gedragscode kan je verkrijgen via volgende link: Gedragscode BeCommerce.

Veilig online winkelen met BeCommerce! We beschikken dan ook over het BeCommerce kwaliteitslabel; een label dat bevestigt dat onze webshop conform is aan alle wettelijke, commerciële en technische voorwaarden. (klik op het logo voor het certificaat)
Dit label betekent bovendien dat je bij een geschil de mogelijkheid hebt om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce.
Ecommerce_Europe Gekoppeld aan het Becommerce-label mogen we ook het 'Ecommerce Europe Trust'-label dragen. Dit betekent dat we ook voldoen aan alle Europese regelgevingen en een maximale consumentenbescherming bieden zoals omschreven in de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct. Het garadeert je bovendien de mogelijkheid om Ecommerce Europe te contacteren in geval van een dispuut. (klik op het logo om het certificaat te bekijken)

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?

De prijzen van de producten op onze website worden standaard inclusief BTW weergegeven maar exclusief verzendkosten. Wannneer men zich geregistreerd heeft op de webshop als 'Geregistreerd Aannemer' met een geldig BTW nummer dan worden de productprijzen exclusief BTW weergegeven wanneer je ingelogd bent.

Wanneer men vanuit Nederland bestelt met een Nederlands BTW-nummer én met levering naar Nederland dan is de bestelling vrijgesteld van BTW en wordt deze dus niet aangerekend (men ontvangt in dit geval automatisch een factuur zonder BTW - intercommunautaire bestelling). Afhaalbestellingen en bestellingen met leveradres in België zijn steeds met BTW.

Eventuele waarborgen op pallets worden gefactureerd zonder BTW.

De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen. Volumekortingen zijn permanent en dus geen tijdelijke kortingen. Bij de promotionele acties staat er een geldigheidstermijn.


Wanneer heb ik recht op 6% BTW op de aankoop van mijn bouwmaterialen?

Sinds 1 januari 2016 kunnen eigenaars van woningen ouder dan 10 jaar genieten van een btw-korting, namelijk 6% btw in plaats van 21%. Deze korting is van toepassing op alle bouwmaterialen geleverd en geplaatst door een aannemer.

Wanneer men zelf de bouwmaterialen aankoop, betaal je als eindconsument altijd 21% btw. Ook al zouden de bouwmaterialen uiteindelijk geplaatst worden door een geregistreerd aannemer.


Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Bouwdepot werkt logistiek samen met 15 professionele bouwhandels en dit verspreid over Vlaanderen. Op iedere productpagina staat weergegeven op welke depots GRATIS AFHALING mogelijk is voor het specifiek product. Je kan hierbij op een depot klikken voor het adres & de openingsuren.

Adressen depots Bouwdepot
Tijdens het afrekenen kan je het depot kiezen waar je het product wenst af te halen. Als een bepaald depot niet weergegeven wordt in de lijst dan kan het product daar ook niet afgehaald worden. (Er is tevens geen intern transport tussen de depots)

Binnen 1 werkdag
 ontvangt je een email en gratis SMS dat je bestelling klaar staat voor afhaling. (Let op! producten kunnen wegens stockbreuk niet beschikbaar zijn voor afhaling binnen 1 werkdag. Hiervan wordt men onmiddellijk geïnformeerd. Tevens staan er langere afhaaltermijnen vermeld op de productpagina's van niet stockartikelen.) Een dringende afhaling? Neem dan even contact op met de klantendienst om de voorraad te controleren en de afhaling te versnellen!

Afhalen kan enkel na bestelling én betaling online of via overschrijvingJe online bestelling betalen op het afhaaldepot is niet mogelijk.



Hoeveel bedraagt de verzendkost?

De exacte verzendkost wordt berekend als je aangemeld bent (aanmelden) en dit op basis van je winkelmandje en het leveringsadres. Zo kunnen we voor jouw bouwproducten uiterst scherpe prijzen bieden bij afhaling met een zo laag mogelijke verzendkost op maat van je winkelmandje als er geleverd moet worden. Hieronder een indicatie van de verzendkost. (als je voor afhalen kiest, worden er geen verzendkosten aangerekend)


VERZENDTARIEVEN BELGIË
Gratis verzending Een aantal producten worden gratis verzonden. Dit staat expliciet vermeld bij het product zelf.
Postpakket (BPost) levering in de week:   €5,95 incl. BTW per pakket (max 25kg of 0,2m³/pakket)
Collizending €15 tot €46 incl. BTW per pakket (max 90kg of 0,6m³/pakket)
Palletzending maximum €49 per pallet incl. BTW (max 1.000kg of 2m³/pallet)
extra leveropties (m.u.v. leveringen van isolatie):
    -> Gegarandeerde levering tussen 8u en 12u = toeslag van €25
    -> Levering op specfiek tijdstip (met een speling van 30 min. voor en na het uur) = toeslag van €40
klik door op de optie indien je gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid
Camion Bouwdepot €24 incl. BTW + (afstand depot tot leveradres x €3 per km)

VERZENDTARIEVEN NEDERLAND
Gratis verzending Een aantal producten worden gratis verzonden. Dit staat expliciet vermeld bij het product zelf.
Postpakket (BPost) €7,95 incl. BTW per pakket (max 25kg of 0,2m³/pakket)
Collizending €27 tot €73 incl. BTW per pakket (max 90kg of 0,6m³/pakket)
Palletzending maximum €79 per pallet incl. BTW (max 1.000kg of 2m³/pallet)
Camion Bouwdepot €24 incl. BTW + (afstand depot tot leveradres x €3 per km)

Automatisch zal de goedkoopst mogelijke verzendmethode gehanteerd worden!

Indien de producten in je winkelmandje omwille van beschikbaarheid vanuit meerdere depots verzonden moeten worden, zullen er deelzendingen met bijhorende verzendkost weergegeven worden. Je kan in dit geval desgewenst tijdens het afrekenen deelzendingen met de bijhorende product(en) wijzigen in afhalingen of eventueel volledig verwijderen.



Hoe verloopt de levering van mijn bestelling?

De verzendkost wordt berekend als je aangemeld bent en dit op basis van je winkelmandje en het leveradres. Bekijk de verzendtarieven.

Postpakketjes mag je binnen 1 à 3 werkdagen verwachten via Bpost. Leveringen gebeuren tussen 8u en 17u en zaterdaglevering is ook mogelijk in België. Voor een leveradres in België kan je via www.bpost.be/mijnvoorkeuren aangeven wat er met het pakketje moet gebeuren als je niet thuis bent. Je dient dit omwille van verantwoordelijkheden en veiligheidsredenen zelf door te geven aan Bpost. De opties zijn:

Bij de buren
Op een veilige plaats
Afhaalpunt naar keuze
Onmiddelijk naar een afhaalpunt naar keuze (postbode komt dan niet eerst langs)
Dichtsbijzijnde afhaalpunt (is de standaard optie als je geen voorkeur doorgeeft)

Je kan ook een nieuwe gratis levering op datum naar keuze aaanvragen via de track & trace-link die je ontvangt.


Bij een 'collizending' of 'Levering camion Bouwdepot' wordt je steeds gecontacteerd om een specifiek levermoment af te spreken.
Leveringen gebeuren enkel op weekdagen (= NIET op een zaterdag of zondag) en mag je binnen de 5 werkdagen verwachten (tenzij anders vermeld bij het product), of later indien je dit wenst.
Verplichte aanwezigheid bij levering! - De levering wordt uitgevoerd op een afgesproken dag in de week en tijdslot van 2 uur.
Leveren kan enkel op voor zwaar transport berijdbare wegen. De goederen worden gelost naast de vrachtwagen op de begane grond en worden niet naar binnen of naar achteren gedragen. Moeten de goederen met een kraan of kooiaap geleverd worden? Neem dan vrijblijvend met ons contact op voor een gepersonaliseerde leveringsofferte.

Bij een palletzending
wordt je gecontacteerd om een leverdag af te spreken:
Leveringen gebeuren enkel op weekdagen (= NIET op een zaterdag of zondag) en mag je binnen de 5 werkdagen verwachten (tenzij anders vermeld bij het product), of later indien je dit wenst.
Leveringen gebeuren tussen 7u30 en 17u. Er kan hierbij geen exact uur van levering noch voor- of nammiddag gecommuniceerd worden. Voor België zijn er extra leveropties (m.u.v. leveringen van isolatie):

    -> Gegarandeerde levering tussen 8u en 12u = toeslag van €25
    -> Levering op specfiek tijdstip (met een speling van 30 min. voor en na het uur) = toeslag van €40

klik door op de optie indien je gebruik wenst te maken van deze mogelijkheid.
Geen verplichte aanwezigheid bij levering. Bij afwezigheid is de levering wel op eigen risico.
Leveren kan enkel op voor zwaar transport berijdbare wegen. De goederen worden gelost naast de vrachtwagen op de begane grond en worden niet naar binnen of naar achteren gedragen. De levering gebeurt standaard met een transpallet en NIET MET EEN KRAAN. Het is bijgevolg enkel mogelijk om de goederen af te zetten op een GLADDE VLAKKE VERHARDE ONDERGROND (= NIET op gras, grind of zandbodem). Moeten de goederen met een kraan of kooiaap geleverd worden? Neem dan vrijblijvend met ons contact op voor een gepersonaliseerde leveringsofferte.
De levering zal op de gevraagde datum ingepland worden, echter ingevolge onvoorziene gebeurtenissen (verkeersaccidenten, uitzonderlijke files, weersomstandigheden, panne,...) en dit in combinatie met wettelijke rij- & rusttijden van vrachtwagenchauffeurs, is het steeds mogelijk dat de levering alsnog die dag niet uitgevoerd wordt (dan wel de dag nadien).


We verzenden goederen standaard enkel naar een adres in België of Nederland. Verzendingen kunnen niet onder rembours.

Indien er omwille van beschikbaarheid sprake is van een langere levertijd, wordt je z.s.m op de hoogte gesteld van de verwachte levertijd. Alle levertijden zijn indicatief, hier kan op geen enkele wijze rechten aan ontleend worden. Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor het niet respecteren van de gangbare leveringstermijnen door derden zoals er zijn BPost en colli/-pallettransporteurs.


Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Betaalmethodes BouwdepotBetalen via QR-code Bouwdepot

Dankzij mollie, onze partner in elektronische betalingen, kan je veilig online betalen met zowel Bancontact/Mister Cash als met Visa, MasterCard en Maestro. Alsook met je PayPal-rekening.

Voor onze noorderburen is er tevens de mogelijkheid om te betalen via iDEAL.

Geen kaart? Geen probleem, via overschrijving is ook mogelijk!


Bovendien kan je bij Bouwdepot ook snel en eenvoudig via QR-code betalen met de bankapp op je smartphone indien deze dit ondersteund.

Onze website wordt overigens volledig versleuteld via SSL. Een heel veilige methode om koopjes te doen via het net. Je mag dus zeker zijn dat er niets mis zal lopen.

Bestellingen dienen steeds op voorhand betaald te worden, ook bij afhaling. Betalen op het depot is niet mogelijk.

Tot op heden is het technisch niet mogelijk om online te betalen met ecocheques desondanks ecocheques sinds 2016 ook electronisch beschikbaar zijn.


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling en/of voor de ophaling.

Heel wat e-mails worden automatisch verzonden vanuit ons systeem. Hierdoor kan het soms gebeuren dat je mailserver de mail aanziet als spam. Hierop hebben we jammer genoeg geen invloed.

Gelieve dan ook bij geen ontvangst de map "Ongewenste e-mail" of "Spam" in je mailbox na te kijken. Je kan vervolgens de afzender bouwdepot.be als gewenst markeren. De mail zal dan in je standaard inbox folder verzet worden alsook alle eventuele daarop volgende mails zullen correct in je inbox terecht komen.

Gelieve met ons contact op te nemen als onze mails ook niet terug te vinden zijn in deze folder.



Hoe worden waarborgen op pallet terugbetaald?

Eventuele waarborgen op pallets worden gefactureerd zonder BTW. Als je deze waarborgpallets binnen de 3 maanden na levering terugbrengt naar het depot vanwaar de goederen verzonden zijn, krijgt je de waarborg volledig terugbetaald. Het depot van waaruit de goederen verzonden worden, wordt duidelijk vermeld bij de bestelling. Pallets terug brengen naar een depot eventueel dichterbij is niet mogelijk. Je kan waarborgpallets ook door ons laten ophalen tegen een ophaalkost van €45 (BE) / €78 (NL) incl. BTW en dit ongeacht het aantal op te halen pallets.
In geval van AFHALINGEN worden waarborgpallets ook steeds aangerekend om misbruik bij afhaling te vermijden. Als je bij de afhaling de waarborgpallet(s) achter laat wordt het bedrag terug gestort. Indien je ze wel meeneemt, kan je ze binnen de 3 maanden na afhaling inleveren op hetzelfde depot om de waarborg terug gestort te krijgen. 

De terugbetaling gebeurd altijd via TERUGSTORTING door Bouwdepot naar de bankrekening waarmee de bestelling betaald is geweest en NIET CASH OP HET DEPOT.



Heb ik garantie op mijn aankoop?

Zeker! Heb je bouwgereedschap aangekocht dat stuk is? Vervelend, maar geen nood. We ruilen dit met veel plezier voor je om of halen het op voor herstelling en dit binnen de fabrieksgarantie.

Voor geplaatste (verwerkte) bouwmaterialen  is er enkel een garantie van toepassing indien de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant gerespecteerd werden. Deze plaatsingsvoorschriften kunnen indien nodig steeds opgevraagd worden via het contactformulier.

Al onze producten zijn conform de Belgische en Europese wet- en regelgeving.

Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor de bepaling of een bouwproduct al dan niet geschikt is voor de beoogde werken. Er kan wel desgewenst extra technische productinformatie opgevraagd worden via het contactformulier . Bouwdepot raad je aan om in geval van structurele werken een architect onder de arm te nemen.



Wat met mijn Persoonsgegevens & Privacy?

Wij, Bouwdepot cvba Industriepark-West 75, BE-9100 Sint-Niklaas (T. +32 (0)3 780 17 05) springen als verwerkingsverantwoordelijke zeer voorzichtig om met jouw persoonsgegevens. Je gegevens worden enkel en alleen gebruikt om je vraag of bestelling te kunnen afhandelen en voor het versturen van nieuwsbrieven indien je je hiervoor op eigen initiatief specifiek hebt ingeschreven.

VOLGENDE GEGEVENS WORDEN DOOR ONS VERZAMELD EN BEWAARD dewelke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst:

  1. Voornaam en achternaam
  2. Bedrijfsnaam en BTW-nummer indien van toepassing
  3. Factuuradres
  4. Telefoonnummer (vast nummer en/of mobiel nummer)
  5. E-mail adres (= tevens je inlog naam)
  6. Inlog paswoord (MD5 1-way encryption gecodeerd in de database)
  7. Geregistreerd aannemer of niet
  8. Status inschrijving op de nieuwsbrief (standaard is dit 'geen inschrijving')
  9. De inhoud van (verlaten) winkelmandjes
  10. Tijdstip van registratie (datum en uur)
  11. Tijdstip van geplaatste bestelling (datum en uur)
  12. Het leveringsadres (in geval van levering)
  13. Betaalmethode en betaal ID per betaling (geen betaalvoorkeuren en betaalgegevens)
  14. De bestelde artikelen, aantallen en verkoopprijzen
  15. Facturen en credit nota's

Daar alle bovenstaande gegevens inherent zijn aan online verkoop, hebben wij geen expliciete toestemming van jou nodig om deze te mogen bewaren.

De gegevens 1 t.e.m. 9 worden verzameld wanneer je je registreert op de webshop. Gegevens 10 t.e.m. 15 worden verzameld wanneer je een bestelling plaatst. De gegevens 4 & 5 worden ook verzameld en bijgehouden bij het versturen van een bericht via de contactpagina. Het niet verstrekken van bovenstaande persoonsgegevens leidt tot o.a het niet kunnen beantwoorden van vragen, foutieve facturatie, het niet kunnen uitvoeren van leveringen, de onmogelijkheid om volledig en vlot te communiceren aangaande de geplaatste bestelling, het niet kunnen toesturen van nieuwsbrieven, het niet zelf kunnen raadplegen van geplaatste bestellingen.

De persoonsgegevens 1, 4, 5 en 12 worden doorgegeven aan een externe transporteur of een leverancier wanneer deze de levering in onze naam uitvoert. Ook zij gebruiken deze gegevens enkel en alleen voor de deeluitvoering van de overeenkomst, zijnde de levering. Al onze externe transporteurs en leveranciers voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming)

We zullen je persoonlijke gegevens nooit zonder je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming delen met partners of andere derden dan hierboven vermeld.

INZAGE EN WIJZIGEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: Wil je je persoonsgegevens en instellingen raadplegen of wijzigen dan kan je dit geheel zelf doen op de webshop in "mijn account" of dit kan ook schriftelijk via de klantendienst echter enkel mits bewijs van identiteit (bv door kopie identiteitskaart).

WISSEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: De gegevens 4 & 5 verzameld via de contactpagina worden automatisch 3 maanden na de laatste contactopname verwijderd uit onze database. Alle persoonsgegevens worden automatisch verwijdert als men over een termijn van 2 jaar niet meer ingelogd heeft op de website of wanneer je schriftelijk de vraag stelt aan de klantendienst om enkele of al je persoonsgegevens te verwijderen uit ons systeem. Vanaf dat moment heb je echter geen mogelijkheid meer om je bestelhistoriek te raadplegen, facturen/credit nota's zelf op te roepen en nieuwsbrieven te ontvangen.

Je persoonlijk inlog paswoord is op geen enkele wijze door ons te achterhalen. Bij verlies kan het paswoord door jezelf gereset worden via de link "Je paswoord vergeten?" op het inlogscherm. Bouwdepot kan eveneens voor jou het paswoord wijzigen naar een nieuw paswoord zonder kennis van het actueel paswoord. Dit nieuw paswoord kan je vervolgens na het inloggen wijzigen naar een zelf gekozen paswoord.

We maken gebruik van Google Analytics-cookies. Hiervoor heeft Bouwdepot een bewerkersovereenkomst afgesloten met Google. We maskeren hierbij het laatste octet van uw IP-adres waardoor de gegevens geanonimiseerd worden. Tevens hebben we 'gegevens delen' uitgezet. En we maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.

Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als je van mening bent dat we niet voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Bovenstaande privacy verklaring is enkel van toepassing op het domein https://www.bouwdepot.be. Dit domein omvat ook linken naar externe websites zoals naar de website van de betalingsprovider, fabrikantenwebsites of andere relevante websites. Bouwdepot is voor deze websites geen verwerkingsverantwoordelijke en is dan ook niet verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die bij een bezoek aan deze websites verzameld en verwerkt worden. We raden je aan de privacy verklaring op de desbetreffende websites na te lezen.


Onze website is overigens volledig versleuteld via SLL. Je mag dus zeker zijn dat je persoonlijke gegevens veilig zijn bij Bouwdepot.

Onze webshop wordt bovendien regelmatig uitgebreid getest tegen hacking en gegevensfraude door een externe auditor aangeduid door Becommerce. Het doorstaan van deze tests is een absolute vereiste om het Becommerce-label te behouden. Deze tests hebben we dan ook tot op heden met glans doorstaan.

Bouwdepot.be maakt tevens gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Lees ons cookiebeleid.



Wat als ik een klacht heb?

Wat je ook bestelt, zowel kleine pakketjes als grote leveringen van bouwmaterialen worden met de grootste zorg behandeld. Bestellingen correct en tijdig afleveren is voor ons en onze partners heel belangrijk. Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch iets mislopen met de levering of het product is niet conform hetgeen je bestel hebt, of bij welke andere klacht dan ook dan dien je schriftelijk contact op te nemen met Bouwdepot. We zullen de klacht binnen de 14 dagen geheel onafhankelijk behandelen.

Let op, bij gebrek aan schriftelijk bezwaar of klacht binnen de 14 dagen volgend op de levering, worden alle zichtbare gebreken gedekt door de levering.

Bij een geschil heb je tevens de mogelijkheid om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce indien je Bouwdepot hierover reeds geraadpleegd hebt. (www.becommerce.be)



Waar vind ik mijn vorige bestellingen terug?

Je vorige bestellingen vind je terug bij "mijn account" onder de rubriek "Bestelhistoriek".



Kan ik producten terugsturen?

We doen niet moeilijk, voor ons is het belangrijk dat jij tevreden bent met je aankoop. Heb je per ongeluk het verkeerde product of te veel gekocht, of je wenst het product toch niet aan te kopen om welke redenen dan ook, dan stuur je het product gewoon terug binnen de 14 dagen na levering of afhaling. We betalen je het aankoopbedrag terug binnen de 7 dagen na ontvangst van de goederen.

Je moet hierbij wel zelf de transportkosten van het terugzenden dragen en het product dient onbeschadigd en onverwerkt te zijn en nog in de originele onbeschadigde verpakking zitten (indien van toepassing). Voor 'niet postpakket'-producten kan je beroep doen op de transportmodaliteiten van Bouwdepot. De transportkost is hierbij maximaal gelijk aan de betaalde verzendkost bij de bestelling.

Let op, producten die geen voorraadartikels zijn, en die dus speciaal voor jou besteld worden bij onze leverancier, kunnen niet teruggenomen worden. Als dit het geval is, dan wordt dit duidelijk vermeld bij het artikel zelf alsook nog eens bij het afrekenen.

Het terugsturen van goederen moet steeds schriftelijk gesteld worden door middel van het herroepingsformulier die ook bij de levering zit of via het contactformulier.



Hoe kan ik kans maken op een waardebon van €100?

We vinden het belangrijk je mening te weten over onze dienstverlening. Wanneer je bestelling helemaal is afgerond ontvang je een uitnodiging om op Kiyoh aan te geven wat je van ons vindt qua prijzen, communicatie, snelheid alsook algemeen. Iedere klant die ons een score geeft, goed of slecht, maakt kans om een waardebon van €100 te winnen!

We verloten 3 waardebonnen per jaar. De tijdstippen zijn reeds bepaald (= het geboorte-uur op de verjaardagen van het Bouwdepot team). De 1ste die na deze tijdstippen ons een socre geeft én een review schrijft wint de bon. Iedere klant kan maximaal 1 bon winnen.



Welke isolatiepremies kan ik verkrijgen en kan ik betalen met ecocheques?

Wie investeert in energiebesparende maatregelen kan rekenen op financiële ondersteuning. Op energiesparen.be kan je een overzicht vinden van ALLE beschikbare subsidies voor particulieren op energiebesparende maatregelen zoals o.a. isoleren.

Hieronder een overzicht van de premies voor individuele isolatiewerken. Zoals je kan zien is er enkel een premie voorzien voor doe-het-zelvers bij het plaatsen van dakisolatie of zolderisolatie. Voor de andere premies moet het isolatiemateriaal gefactureerd en geplaast worden door een geregistreerd aannemer.

TYPE ISOLERENEINDFACTUUR 2017/2018PREMIE + VOORWAARDEPRODUCTEN
DAKISOLATIE OF ZOLDERISOLATIE PARTICULIER / DHZ 3 €/m²
Rd = min. 4.5 m²K/W
ga naar producten
AANNEMER 6 €/m²
Rd = min. 4.5 m²K/W
ga naar producten
ISOLEREN BUITENZIJDE BESTAANDE MUUR AANNEMER 15 €/m²
Rd = min. 3.0 m²K/W
ga naar producten
NA-ISOLATIE BESTAANDE SPOUWMUUR AANNEMER 6 €/m² (2017) - 5 €/m² (2018)
conform STS71-1
---------
NA-ISOLATIE BUITENMUUR VIA BINNENZIJDE AANNEMER/ ARCHITECT 15 €/m²
Rd = min. 2.0 m²K/W
ga naar producten
VLOERISOLATIE AANNEMER 6 €/m²
Rd = min. 2.0 m²K/W
ga naar producten
De vraag is vanuit de online sector al meermaals gesteld aan de verdelers van de ecocheques (zijnde Edenred en Sodexo) maar tot op heden is het technisch niet mogelijk om online te betalen met ecocheques desondanks ecocheques sinds 2016 ook electronisch beschikbaar zijn. Hierdoor is betalen met ecocheques niet mogelijk op bouwdepot.be alsook niet op de depots zelf.

Wat zijn de bebat & recupel bijdrages?

Bebat bijdrage

De Bebat bijdrage is verplicht te betalen op elk toestel dat verkocht wordt met batterijen of op losse batterijen. Deze bijdrage wordt integraal gebruikt voor de ophaling en recyclage van batterijen.

Recupel bijdrage

De Recupel-bijdrage is het bedrag dat wordt toegevoegd aan de prijs van een nieuw elektrisch en elektronisch apparaat. Met de inkomsten coördineert en organiseert Recupel de inzameling, sortering, verwerking en recyclage van afgedankte elektro-toestellen in België.



Ga door met winkelen