Geen producten
Geen producten
↑
Wij zijn Bouwdepot, aangenaam! Wij zijn een portaal dat gebruik maakt van een netwerk van 15 zelfstandige bouwhandels voor het online verkopen van kwalitatieve professionele bouwproducten aan particulieren en aannemers.
We zijn 100% Belgisch, zowel qua bedrijf als qua partners. Alle producten worden geleverd vanuit depots in Vlaanderen. Op deze depots kunnen bestellingen ook afgehaald worden. (meer info over ons)
Je kan natuurlijk zelf even naar je lokale doe-het-zelf handel gaan, maar hoe krijg je die grote platen of al die zware zakken cement naar je werf? Via Bouwdepot wordt dit allemaal geregeld voor jou. Je bestelt en al je producten worden snel én eenvoudig op locatie geleverd.
Voor de volle 100%!
We beschikken dan ook over het Becom Trustmark kwaliteitslabel; een label dat bevestigt dat onze webshop conform is aan alle wettelijke, commerciële en technische voorwaarden. (klik op het logo voor het certificaat) Dit label betekent bovendien dat je bij een geschil de mogelijkheid hebt om raad te vragen of klacht neer te leggen bij Becom. |
|
Gekoppeld aan het Becom-label mogen we ook het 'Ecommerce Europe Trust'-label dragen. Dit betekent dat we ook voldoen aan alle Europese regelgevingen en een maximale consumentenbescherming bieden zoals omschreven in de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct. Het garandeert je bovendien de mogelijkheid om Ecommerce Europe te contacteren in geval van een dispuut. |
De prijzen van de producten op onze webshop worden standaard inclusief 21% BTW weergegeven en indien van toepassing inclusief recupel- en/of bebatbijdrage weergegeven maar exclusief verzendkosten.
Aan de hand van de BTW-knop rechts bovenaan de pagina kan je echter kiezen voor weergave productprijzen exclusief BTW. |
Wanneer men vanuit Nederland bestelt met een Nederlands BTW-nummer én met levering naar Nederland dan is de bestelling vrijgesteld van BTW en wordt deze dus niet aangerekend (men ontvangt in dit geval automatisch een factuur zonder BTW - intercommunautaire bestelling). Afhaalbestellingen en bestellingen met leveradres in België zijn steeds met BTW.
Eventuele waarborgen op pallets worden gefactureerd zonder BTW.
De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen. Volumekortingen zijn permanent en dus geen tijdelijke kortingen. Bij de promotionele acties staat er een geldigheidstermijn.
Sinds 1 januari 2016 kunnen eigenaars van woningen ouder dan 10 jaar genieten van een btw-korting, namelijk 6% btw in plaats van 21%. Deze korting is van toepassing op alle bouwmaterialen geleverd en geplaatst door een aannemer.
Wanneer men zelf de bouwmaterialen aankoopt, betaal je als eindconsument altijd 21% btw. Ook al zouden de bouwmaterialen uiteindelijk geplaatst worden door een geregistreerd aannemer.
NIET ALLE PRODUCTEN KUNNEN AFGEHAALD WORDEN OP ALLE AFHAALDEPOTS!
Bouwdepot werkt voor afhalingen logistiek samen met 14 professionele bouwhandels en dit verspreid over Vlaanderen.
Op iedere productpagina staat weergegeven op welke depots GRATIS AFHALING mogelijk is voor het specifiek product (zie onderstaand voorbeeld van de chapenet). Als een bepaald depot niet wordt weergegeven in de lijst dan kan het product daar NOOIT afgehaald worden. Je kan tevens op een afhaaldepot klikken om het adres & de openingsuren te bekijken.
Tijdens het afrekenen kan je het beschikbare depot selecteren waar je het product wenst af te halen. Als een bepaald depot niet wordt weergegeven in de lijst dan kan het product daar ook nooit afgehaald worden. (Er is ook geen intern transport tussen de depots)
Binnen 1 werkdag ontvang je een email en gratis SMS dat je bestelling klaar staat voor afhaling. (Let op! producten kunnen wegens stockbreuk niet beschikbaar zijn voor afhaling binnen 1 werkdag. Hiervan wordt men onmiddellijk geïnformeerd. Tevens staan er langere afhaaltermijnen vermeld op de productpagina's van niet stockartikelen.)
Afhalen kan enkel na bestelling én betaling online of via overschrijving. Je online bestelling betalen op het depot is niet mogelijk. Afhaalbestellingen worden bij voorkeur binnen de 10 dagen na de bevestiging van de afhaling afgehaald (indien dit niet mogelijk is, graag dit dan even melden aan de klantendienst). Afhalen kan tevens in meerdere keren bij grotere/zwaardere bestelvolumes.
De verzendkost wordt automatisch berekend wanneer je aangemeld bent (aanmelden) en dit op basis van inhoud winkelmandje en het leveringsadres. Zo kunnen we voor jouw bouwproducten uiterst scherpe prijzen bieden bij afhaling met een zo laag mogelijke verzendkost op maat van je winkelmandje indien deze geleverd moet worden.
De BASIS verzendkost voor een
Er is geen gratis verzending vanaf een bepaald bestelbedrag van toepassing.
We verzenden standaard enkel naar een adres in België of Nederland. Verzendingen kunnen niet onder rembours.
Op de productpagina's kan je ook de leverkost bekijken van het desbetreffende artikel en dit op basis van aantal en de postcode. (zie hieronder de te volgen stappen op een productpagina).
Leverkost bij meerdere artikels weten? Vul je kruiwagen met de gewenste producten en hoeveelheden en ga door naar bestellen. Daar kan je de verzendkost van je totaal winkelmandje oproepen op basis van postcode leveradres.
De gangbare levertijd van een artikel vind je op de respectievelijke productpagina en dit in de gele tekstblok onder de kader met de prijsinfo. (zie onderstaande afbeelding). Voor bestellingen die meerdere artikelen bevatten is het product met de langste levertermijn van toepassing.
Indien er omwille van beschikbaarheid sprake is van een langere levertijd, wordt je z.s.m op de hoogte gesteld van de verwachte levertijd. DE LEVERTIJDEN ZIJN INDICATIEF! Hier kan op geen enkele wijze rechten aan ontleend worden. Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor het niet respecteren van de gangbare leveringstermijnen door derden zoals er zijn BPost en colli-/pallettransporteurs.
Er worden geen leveringen in het weekend of op feestdagen uitgevoerd. Deze dagen zijn dan ook GEEN werkdagen.
Onder de indicatieve levertermijn vind je gedetailleerde praktische info over de verzendmethode nadat je éémalig de postcode van het leveringsadres hebt ingevuld en op 'Bereken verzendkost & levermethode' hebt geklikt. (zie punt 4 op onderstaande afbeelding)
Ook bij het afrekenen zie je onder STAP 2 'KIES LEVEREN OF AFHALEN' de levermethode van je winkelmandje. Je kan hierbij eventueel klikken op 'meer info levermethode' voor gedetailleerde praktische informatie van de levering.
Dankzij mollie, onze partner in elektronische betalingen, kan je veilig online betalen met zowel Bancontact als met Visa, MasterCard en Maestro. Alsook met je PayPal of Apple Pay-rekening. Mollie is PCI-DSS level 1 gecertificeerd waardoor betaalgegevens nooit bewaard worden op de computersystemen van Bouwdepot. |
Indien je de aankoop van je bouwmaterialen via een hypotheeklening of bouwlening laat betalen, dan kan je een factuur aanvragen van je online bestelling (geplaatst met overschrijving). Echter omwille van veelvuldig misbruik zijn we genoodzaakt hiervoor 5% van het factuurbedrag te vragen met een minimum van €50. Eens de factuur betaald is door jou of rechtstreeks door je bank wordt dit bedrag netjes terugbetaald.
TE VOLGEN STAPPEN
1. Plaats je bestelling met betaalmethode "Bankoverschrijving" en contacteer de klantendienst
2. Wij bezorgen je een betaallink t.b.v. 5% van het bestelbedrag met een minimum van €50
3. De factuur word je bezorgd na ontvangst van de betaling dewelke je op jouw beurt bezorgd aan je (bank)instelling
4. Je (bank)instelling betaalt de factuur binnen de 12 dagen (zonder aftrek van de 5% of €50!)
5. De 5% of €50 wordt onmiddellijk netjes terugbetaald en je bestelling wordt verwerkt.
Heel wat e-mails worden automatisch verzonden vanuit ons systeem. Hierdoor kan het soms gebeuren dat je mailserver de mail aanziet als spam. Hierop hebben we jammer genoeg geen invloed.
Gelieve dan ook bij geen ontvangst de map "Ongewenste e-mail" of "Spam" in je mailbox na te kijken. Je kan vervolgens de afzender bouwdepot.be als gewenst markeren. De mail zal dan in je standaard inbox folder verzet worden alsook alle eventuele daarop volgende mails zullen correct in je inbox terecht komen.
Gelieve met ons contact op te nemen als onze mails ook niet terug te vinden zijn in deze folder.
Als je een waarborgpallet binnen de 3 maanden na levering terug inlevert op het depot vanwaar de goederen komen, krijg je de waarborg volledig terugbetaald. Het depot van waaruit de goederen verzonden worden, wordt duidelijk vermeld bij het plaatsen van de bestelling alsook op je factuur, rechts bovenaan, kan je zien vanuit welk depot de goederen verzonden zijn. In geval van AFHALEN worden waarborgpallets ook steeds aangerekend om misbruik bij afhaling te vermijden.
PRAKTISCHE INFO!
Zeker! Heb je bouwgereedschap aangekocht dat stuk is? Vervelend, maar geen nood. We ruilen dit met veel plezier voor je om of halen het op voor herstelling en dit binnen de fabrieksgarantie.
Voor geplaatste (verwerkte) bouwmaterialen is er enkel een garantie van toepassing indien de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant gerespecteerd werden. Deze plaatsingsvoorschriften kunnen indien nodig steeds opgevraagd worden via het contactformulier.
Al onze producten zijn conform de Belgische en Europese wet- en regelgeving.
Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor de bepaling of een bouwproduct al dan niet geschikt is voor de beoogde werken. Er kan wel desgewenst extra technische productinformatie opgevraagd worden via het contactformulier . Bouwdepot raad je aan om in geval van structurele werken een architect onder de arm te nemen.
Wij, Bouwdepot cvba Industriepark-West 75, BE-9100 Sint-Niklaas (contactformulier) springen als verwerkingsverantwoordelijke zeer voorzichtig om met jouw persoonsgegevens. Je gegevens worden enkel en alleen gebruikt om je vraag of bestelling te kunnen afhandelen en voor het versturen van nieuwsbrieven indien je je hiervoor op eigen initiatief specifiek hebt ingeschreven.
VOLGENDE GEGEVENS WORDEN DOOR ONS VERZAMELD EN BEWAARD dewelke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst:
|
Daar alle bovenstaande gegevens inherent zijn aan online verkoop, hebben wij geen expliciete toestemming van jou nodig om deze te mogen bewaren.
De gegevens 1 t.e.m. 9 worden verzameld wanneer je je registreert op de webshop. Gegevens 10 t.e.m. 15 worden verzameld wanneer je een bestelling plaatst. De gegevens 4 & 5 worden ook verzameld en bijgehouden bij het versturen van een bericht via de contactpagina. Het niet verstrekken van bovenstaande persoonsgegevens leidt tot o.a het niet kunnen beantwoorden van vragen, foutieve facturatie, het niet kunnen uitvoeren van leveringen, de onmogelijkheid om volledig en vlot te communiceren aangaande de geplaatste bestelling, het niet kunnen toesturen van nieuwsbrieven, het niet zelf kunnen raadplegen van geplaatste bestellingen.
De persoonsgegevens 1, 4, 5 en 12 worden doorgegeven aan een externe transporteur of een leverancier wanneer deze de levering in onze naam uitvoert. Ook zij gebruiken deze gegevens enkel en alleen voor de deeluitvoering van de overeenkomst, zijnde de levering. Al onze externe transporteurs en leveranciers voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming)
We zullen je persoonlijke gegevens nooit zonder je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming delen met partners of andere derden dan hierboven vermeld.
INZAGE EN WIJZIGEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: Wil je je persoonsgegevens en instellingen raadplegen of wijzigen dan kan je dit geheel zelf doen op de webshop in "mijn account" of dit kan ook schriftelijk via de klantendienst echter enkel mits bewijs van identiteit (bv door kopie identiteitskaart).
WISSEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: De gegevens 4 & 5 verzameld via de contactpagina worden automatisch 3 maanden na de laatste contactopname verwijderd uit onze database. Alle persoonsgegevens worden automatisch verwijdert als men over een termijn van 2 jaar niet meer ingelogd heeft op de website of wanneer je schriftelijk de vraag stelt aan de klantendienst om enkele of al je persoonsgegevens te verwijderen uit ons systeem. Vanaf dat moment heb je echter geen mogelijkheid meer om je bestelhistoriek te raadplegen, facturen/credit nota's zelf op te roepen en nieuwsbrieven te ontvangen.
Je persoonlijk inlog paswoord is op geen enkele wijze door ons te achterhalen. Bij verlies kan het paswoord door jezelf gereset worden via de link "Je paswoord vergeten?" op het inlogscherm. Bouwdepot kan eveneens voor jou het paswoord wijzigen naar een nieuw paswoord zonder kennis van het actueel paswoord. Dit nieuw paswoord kan je vervolgens na het inloggen wijzigen naar een zelf gekozen paswoord.
We maken gebruik van Google Analytics-cookies. Hiervoor heeft Bouwdepot een bewerkersovereenkomst afgesloten met Google. We maskeren hierbij het laatste octet van uw IP-adres waardoor de gegevens geanonimiseerd worden. Tevens hebben we 'gegevens delen' uitgezet. En we maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.
Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als je van mening bent dat we niet voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).
Bovenstaande privacy verklaring is enkel van toepassing op het domein https://www.bouwdepot.be. Dit domein omvat ook linken naar externe websites zoals naar de website van de betalingsprovider, fabrikantenwebsites of andere relevante websites. Bouwdepot is voor deze websites geen verwerkingsverantwoordelijke en is dan ook niet verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die bij een bezoek aan deze websites verzameld en verwerkt worden. We raden je aan de privacy verklaring op de desbetreffende websites na te lezen.
Onze website is overigens volledig versleuteld via SLL. Je mag dus zeker zijn dat je persoonlijke gegevens veilig zijn bij Bouwdepot.
Onze webshop wordt bovendien regelmatig uitgebreid getest tegen hacking en gegevensfraude door een externe auditor aangeduid door Becommerce. Het doorstaan van deze tests is een absolute vereiste om het Becommerce-label te behouden. Deze tests hebben we dan ook tot op heden met glans doorstaan.
Bouwdepot.be maakt tevens gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Lees ons cookiebeleid.
Wat je ook bestelt, zowel kleine pakketjes als grote leveringen van bouwmaterialen worden met de grootste zorg behandeld. Bestellingen correct en tijdig afleveren is voor ons en onze partners heel belangrijk. Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch iets mislopen met de levering of het product is niet conform hetgeen je besteld hebt, of bij welke andere klacht dan ook dan dien je schriftelijk contact op te nemen met Bouwdepot. We zullen de klacht binnen de 14 dagen geheel onafhankelijk behandelen.
Let op, bij gebrek aan schriftelijk bezwaar of klacht binnen de 14 dagen volgend op de levering, worden alle zichtbare gebreken gedekt door de levering.
Bij een geschil heb je tevens de mogelijkheid om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce indien je Bouwdepot hierover reeds geraadpleegd hebt. (www.becommerce.be)
Je vorige bestellingen en bijhorende facturen vind je terug bij "mijn account" onder de rubriek "Mijn facturen / Bestelhistoriek".
Heb je per ongeluk het verkeerde product of te veel gekocht, of je wenst het product toch niet aan te kopen om welke redenen dan ook, dan kan je dit binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling melden. Het fysiek retour sturen van de goederen dient binnen de 12 dagen na de herroeping te gebeuren. We betalen je het aankoopbedrag terug binnen de 7 dagen na ontvangst van de goederen. Na deze 14 dagen worden goederen standaard niet meer teruggenomen en kunnen er terugnamekosten aangerekend worden.
Je moet hierbij wel zelf de transportkosten van het terugzenden dragen en het product dient onbeschadigd en onverwerkt te zijn en nog in de originele onbeschadigde verpakking zitten (indien van toepassing). Voor het terug sturen van goederen kan je beroep doen op de transportmodaliteiten van Bouwdepot.
Let op, maatwerkproducten, die dus speciaal voor jou gemaakt/versneden worden, kunnen niet teruggenomen worden. Als dit het geval is, dan wordt dit duidelijk vermeld bij het artikel zelf alsook nog eens bij het afrekenen.
Het terugsturen van goederen moet steeds schriftelijk gesteld worden door middel van het herroepingsformulier (klik hier) OF via het contactformulier. De goederen moeten binnen de 10 dagen na de bevestiging van de retour terug ingeleverd zijn.
LET OP! Het verzendadres in Sint-NIKLAAS is GEEN RETOURADRES!
We vinden het belangrijk je mening te weten over onze dienstverlening. Wanneer je bestelling helemaal is afgerond kan je op Kiyoh aangeven wat je van ons vindt qua prijzen, communicatie, snelheid alsook algemeen. Iedere klant die ons een score geeft, goed of slecht, maakt kans om een waardebon van €100 te winnen!
We verloten 3 waardebonnen per jaar. De tijdstippen zijn reeds bepaald (= het geboorte-uur op de verjaardagen van het Bouwdepot team). De 1ste die na deze tijdstippen ons een score geeft én een review schrijft wint de bon. Iedere klant kan maximaal 1 bon winnen.
Wie investeert in energiebesparende maatregelen kan rekenen op financiële ondersteuning. Op energiesparen.be kan je een overzicht vinden van ALLE beschikbare subsidies voor particulieren op energiebesparende maatregelen zoals o.a. isoleren. Op onze facturen staat alle benodige informatie vermeld voor eventuele premiesaanvragen voor isolatie. Bekijk de premiezoeker voor de actuele premies.
Betalen met ecocheques is voorlopig niet mogelijk op bouwdepot.be alsook niet op de afhaaldepots.
Bij aankoop van een nieuw toestel kan je, indien gewenst, gratis je oude toestel inleveren op één van onze afhaaldepots m.u.v. afhaaldepot Hoboken en dit op voorwaarde dat het terug te nemen toestel een gelijkaardig toestel betreft.
Je kan deze inlevering aanmelden bij het plaatsen van je bestelling via het tekstveld “Opmerkingen toevoegen aan je bestelling”. Indien je gebruik wenst te maken van onze transportdiensten voor het terug sturen van je oude toestel dan kan je hiervoor contact opnemen met de klantendienst voor de mogelijkheden.