19 Veel gestelde vragen

Wie of wat is Bouwdepot?
Is Bouwdepot betrouwbaar?
Zijn jullie prijzen incl. of excl. BTW en hoelang zijn deze geldig?
Wanneer heb ik recht op 6% BTW op de aankoop van mijn bouwmaterialen?
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Hoeveel bedraagt de verzendkost?
Wat is de levertijd en hoe verloopt de levering?
Hoe kan ik betalen en is dit veilig?
Ik wens een factuur voor aankoop via een bouwlening.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling en/of voor de afhaling.
Hoe worden waarborgen op pallets terugbetaald?
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Wat met mijn Persoonsgegevens & Privacy?
Wat als ik een klacht heb?
Waar vind ik mijn vorige bestellingen en facturen terug?
Ik heb een verkeerd product gekocht, kan ik dit terugsturen?
Hoe kan ik kans maken op een waardebon van €100?
Welke isolatiepermies kan ik verkrijgen en kan ik betalen met ecocheques?
Wat zijn de bebat & recupel bijdrages?


Wie zijn jullie?

Wij zijn Bouwdepot, aangenaam! Wij zijn een portaal dat gebruik maakt van een netwerk van 15 zelfstandige bouwhandels voor het online verkopen van kwalitatieve professionele bouwproducten aan particulieren en aannemers.

We zijn 100% Belgisch, zowel qua bedrijf als qua partners. Alle producten worden geleverd vanuit depots in Vlaanderen. Op deze depots kunnen bestellingen ook afgehaald worden. (meer info over ons)

Je kan natuurlijk zelf even naar je lokale doe-het-zelf handel gaan, maar hoe krijg je die grote platen of al die zware zakken cement naar je werf? Via Bouwdepot wordt dit allemaal geregeld voor jou. Je bestelt en al je producten worden snel én eenvoudig op locatie geleverd.


Is Bouwdepot betrouwbaar?

Voor 100%! Bouwdepot heeft namelijk de gedragscode van BeCommerce onderschreven die strikte klantgerichte richtlijnen omvat. Een kopie van deze gedragscode kan je verkrijgen via volgende link: Gedragscode BeCommerce.

Veilig online winkelen met BeCommerce! We beschikken dan ook over het BeCommerce kwaliteitslabel; een label dat bevestigt dat onze webshop conform is aan alle wettelijke, commerciële en technische voorwaarden. (klik op het logo voor het certificaat)
Dit label betekent bovendien dat je bij een geschil de mogelijkheid hebt om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce.
Ecommerce_Europe Gekoppeld aan het Becommerce-label mogen we ook het 'Ecommerce Europe Trust'-label dragen. Dit betekent dat we ook voldoen aan alle Europese regelgevingen en een maximale consumentenbescherming bieden zoals omschreven in de Ecommerce Europe Trustmark Code of Conduct. Het garadeert je bovendien de mogelijkheid om Ecommerce Europe te contacteren in geval van een dispuut. (klik op het logo om het certificaat te bekijken)

Zijn jullie prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?

De prijzen van de producten op onze webshop worden standaard inclusief 21% BTW weergegeven en indien van toepassing inclusief recupel- en/of bebatbijdrage weergegeven maar exclusief verzendkosten.

BTW-knop Aan de hand van de BTW-knop rechts bovenaan de pagina kan je echter kiezen voor weergave productprijzen exclusief BTW.


Wanneer men vanuit Nederland bestelt met een Nederlands BTW-nummer én met levering naar Nederland dan is de bestelling vrijgesteld van BTW en wordt deze dus niet aangerekend (men ontvangt in dit geval automatisch een factuur zonder BTW - intercommunautaire bestelling). Afhaalbestellingen en bestellingen met leveradres in België zijn steeds met BTW.

Eventuele waarborgen op pallets worden gefactureerd zonder BTW.

De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen. Volumekortingen zijn permanent en dus geen tijdelijke kortingen. Bij de promotionele acties staat er een geldigheidstermijn.


Wanneer heb ik recht op 6% BTW op de aankoop van mijn bouwmaterialen?

Sinds 1 januari 2016 kunnen eigenaars van woningen ouder dan 10 jaar genieten van een btw-korting, namelijk 6% btw in plaats van 21%. Deze korting is van toepassing op alle bouwmaterialen geleverd en geplaatst door een aannemer.

Wanneer men zelf de bouwmaterialen aankoop, betaal je als eindconsument altijd 21% btw. Ook al zouden de bouwmaterialen uiteindelijk geplaatst worden door een geregistreerd aannemer.


Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Bouwdepot werkt logistiek samen met 15 professionele bouwhandels en dit verspreid over Vlaanderen. Op iedere productpagina staat weergegeven op welke depots GRATIS AFHALING mogelijk is voor het specifiek product. Je kan hierbij op een afhaaldepot klikken voor het adres & de openingsuren.

Adressen depots Bouwdepot
Tijdens het afrekenen kan je het depot kiezen waar je het product wenst af te halen. Als een bepaald depot niet weergegeven wordt in de lijst dan kan het product daar ook niet afgehaald worden. (Er is tevens geen intern transport tussen de depots)

Binnen 1 werkdag
ontvangt je een email en gratis SMS dat je bestelling klaar staat voor afhaling. (Let op! producten kunnen wegens stockbreuk niet beschikbaar zijn voor afhaling binnen 1 werkdag. Hiervan wordt men onmiddellijk geïnformeerd. Tevens staan er langere afhaaltermijnen vermeld op de productpagina's van niet stockartikelen.)
Een dringende afhaling? Neem dan even contact op met de klantendienst om de voorraad te controleren en de afhaling te versnellen!

Afhalen kan enkel na bestelling én betaling online of via overschrijving. Je online bestelling betalen op het depot is niet mogelijk.


Hoeveel bedraagt de verzendkost?

De verzendkost wordt automatisch berekend wanneer je aangemeld bent (aanmelden) en dit op basis van inhoud winkelmandje en het leveringsadres. Zo kunnen we voor jouw bouwproducten uiterst scherpe prijzen bieden bij afhaling met een zo laag mogelijke verzendkost op maat van je winkelmandje indien deze geleverd moet worden.
Er is geen gratis verzending vanaf een bepaald bestelbedrag van toegepassing.
We verzenden standaard enkel naar een adres in België of Nederland. Verzendingen kunnen niet onder rembours.

Op de productpagina's kan je ook de leverkost bekijken van het desbetreffende artikel en dit op basis van aantal en de postcode.   (zie hieronder de te volgen stappen op een productpagina).

Adressen depots Bouwdepot

Leverkost bij meerdere artikels weten? Vul je kruiwagen met de gewenste producten en hoeveelheden en ga door naar bestellen. Daar kan je de verzendkost van je totaal winkelmandje oproepen op basis van postcode leveradres.

Adressen depots Bouwdepot

Als artikels in je winkelmandje omwille van beschikbaarheid vanuit meerdere depots verzonden moeten worden, zullen er deelzendingen met bijhorende leverkost weergegeven worden. Je kan in dit geval indien gewenst tijdens het afrekenen deelzendingen met bijhorende product(en) wijzigen in afhalingen of eventueel volledig verwijderen.


Wat is de levertijd en hoe verloopt de levering?

De levertijd van een artikel vind je op de respectievelijke productpagina en dit in de gele tekstblok onder de kader met de prijsinfo. (zie onderstaande afbeelding)

Indien er omwille van beschikbaarheid sprake is van een langere levertijd, wordt je z.s.m op de hoogte gesteld van de verwachte levertijd. DE LEVERTIJDEN ZIJN INDICATIEF! Hier kan op geen enkele wijze rechten aan ontleend worden. Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor het niet respecteren van de gangbare leveringstermijnen door derden zoals er zijn BPost en colli-/pallettransporteurs.

Onder de indicatieve levertermijn vind je gedetailleerde praktische info over de verzendmethode nadat je éémalig de postcode van het leveringsadres hebt ingevuld en op 'Bereken verzendkost & levermethode' hebt geklikt. (zie punt 4 op onderstaande afbeelding)

Adressen depots Bouwdepot

Ook bij het afrekenen zie je onder STAP 2 'KIES LEVEREN OF AFHALEN' de levermethode van je winkelmandje. Je kan hierbij eventueel klikken op 'meer info levermethode' voor gedetailleerde praktische informatie van de levering.

Adressen depots Bouwdepot

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Betaalmethodes BouwdepotBetalen via QR-code Bouwdepot

Dankzij mollie, onze partner in elektronische betalingen, kan je veilig online betalen met zowel Bancontact als met Visa, MasterCard en Maestro. Alsook met je PayPal-rekening.

Voor onze noorderburen is er tevens de mogelijkheid om te betalen via iDEAL.

Geen kaart? Geen probleem, via overschrijving is ook mogelijk!



Bovendien kan je bij Bouwdepot ook snel en eenvoudig via QR-code betalen met de bankapp op je smartphone indien deze dit ondersteund.

Onze website wordt overigens volledig versleuteld via SSL. Een heel veilige methode om koopjes te doen via het net. Je mag dus zeker zijn dat er niets mis zal lopen.

Bestellingen dienen steeds op voorhand betaald te worden, ook bij afhaling. Betalen op het afhaaldepot is niet mogelijk (ook niet met ecocheques).

Tot op heden is het technisch niet mogelijk om online te betalen met ecocheques desondanks ecocheques sinds 2016 ook electronisch beschikbaar zijn.


Ik wens een factuur voor aankoop via een bouwlening.

Indien je de aankoop van je bouwmaterialen via een bouwlening laat betalen, dan is het mogelijk om een factuur aan te vragen van je online bestelling (geplaatst met overschrijving). Echter omwille van veelvuldig misbruik zijn we genoodzaakt hiervoor 5% van het factuurbedrag te vragen met een minimum van €50. Eens de factuur betaald is door jou of rechtstreeks door je bank wordt dit bedrag netjes terugbetaald.

Gelieve voor de factuur contact op met de klantendienst ná het plaatsen van je online bestelling met overschrijving.



Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling en/of voor de ophaling.

Heel wat e-mails worden automatisch verzonden vanuit ons systeem. Hierdoor kan het soms gebeuren dat je mailserver de mail aanziet als spam. Hierop hebben we jammer genoeg geen invloed.

Gelieve dan ook bij geen ontvangst de map "Ongewenste e-mail" of "Spam" in je mailbox na te kijken. Je kan vervolgens de afzender bouwdepot.be als gewenst markeren. De mail zal dan in je standaard inbox folder verzet worden alsook alle eventuele daarop volgende mails zullen correct in je inbox terecht komen.

Gelieve met ons contact op te nemen als onze mails ook niet terug te vinden zijn in deze folder.



Hoe worden waarborgen op pallets terugbetaald?

Als je een waarborgpallet binnen de 3 maanden na levering terug inlevert op het depot vanwaar de goederen komen, krijg je de waarborg volledig terugbetaald. Het depot van waaruit de goederen verzonden worden, wordt duidelijk vermeld bij het plaatsen van de bestelling alsook op je factuur, rechts bovenaan, kan je zien vanuit welk depot de goederen verzonden zijn. In geval van AFHALEN worden waarborgpallets ook steeds aangerekend om misbruik bij afhaling te vermijden.

 

PRAKTISCHE INFO!

  • Pallets kunnen bij de afhaling van de bestelling onmiddellijk terug ingeleverd worden
  • Pallets kunnen niet onmiddelijk terug meegegeven worden bij de levering of bij een levering van een andere bestelling
  • Pallets kunnen niet ingeleverd worden op een eventueel depot dichterbij
  • Pallets kunnen door ons opgehaald worden aan een ophalingskost van €45 (BE) - €78 (NL) incl. btw ongeacht het aantal pallets
  • De depots nemen enkel pallets terug waarvoor er een waarborg betaald is geweest aan Bouwdepot
  • Pallets moeten binnen de 3 maanden na levering/afhaling ingeleverd worden om de borg terugbetaald te krijgen!
  • Terugbetalingen gebeuren steeds naar het rekeningnummer waarmee de bestelling betaald werd en NIET CASH op het depot
  • Contacteer de klantendienst voor de terugbetaling van ingeleverde waarborgpallets met vermelding van je bestelnummer (rechts bovenaan je factuur) en het aantal pallets. Je moet ons hierbij GEEN bankgegevens voor te terugstorting bezorgen.


Heb ik garantie op mijn aankoop?

Zeker! Heb je bouwgereedschap aangekocht dat stuk is? Vervelend, maar geen nood. We ruilen dit met veel plezier voor je om of halen het op voor herstelling en dit binnen de fabrieksgarantie.

Voor geplaatste (verwerkte) bouwmaterialen  is er enkel een garantie van toepassing indien de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant gerespecteerd werden. Deze plaatsingsvoorschriften kunnen indien nodig steeds opgevraagd worden via het contactformulier.

Al onze producten zijn conform de Belgische en Europese wet- en regelgeving.

Bouwdepot is niet verantwoordelijk voor de bepaling of een bouwproduct al dan niet geschikt is voor de beoogde werken. Er kan wel desgewenst extra technische productinformatie opgevraagd worden via het contactformulier . Bouwdepot raad je aan om in geval van structurele werken een architect onder de arm te nemen.



Wat met mijn Persoonsgegevens & Privacy?

Wij, Bouwdepot cvba Industriepark-West 75, BE-9100 Sint-Niklaas (T. +32 (0)3 780 17 05) springen als verwerkingsverantwoordelijke zeer voorzichtig om met jouw persoonsgegevens. Je gegevens worden enkel en alleen gebruikt om je vraag of bestelling te kunnen afhandelen en voor het versturen van nieuwsbrieven indien je je hiervoor op eigen initiatief specifiek hebt ingeschreven.

VOLGENDE GEGEVENS WORDEN DOOR ONS VERZAMELD EN BEWAARD dewelke noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst:

  1. Voornaam en achternaam
  2. Bedrijfsnaam en BTW-nummer indien van toepassing
  3. Factuuradres
  4. Telefoonnummer (vast nummer en/of mobiel nummer)
  5. E-mail adres (= tevens je inlog naam)
  6. Inlog paswoord (MD5 1-way encryption gecodeerd in de database)
  7. Geregistreerd aannemer of niet
  8. Status inschrijving op de nieuwsbrief (standaard is dit 'geen inschrijving')
  9. De inhoud van (verlaten) winkelmandjes
  10. Tijdstip van registratie (datum en uur)
  11. Tijdstip van geplaatste bestelling (datum en uur)
  12. Het leveringsadres (in geval van levering)
  13. Betaalmethode en betaal ID per betaling (geen betaalvoorkeuren en betaalgegevens)
  14. De bestelde artikelen, aantallen en verkoopprijzen
  15. Facturen en credit nota's

Daar alle bovenstaande gegevens inherent zijn aan online verkoop, hebben wij geen expliciete toestemming van jou nodig om deze te mogen bewaren.

De gegevens 1 t.e.m. 9 worden verzameld wanneer je je registreert op de webshop. Gegevens 10 t.e.m. 15 worden verzameld wanneer je een bestelling plaatst. De gegevens 4 & 5 worden ook verzameld en bijgehouden bij het versturen van een bericht via de contactpagina. Het niet verstrekken van bovenstaande persoonsgegevens leidt tot o.a het niet kunnen beantwoorden van vragen, foutieve facturatie, het niet kunnen uitvoeren van leveringen, de onmogelijkheid om volledig en vlot te communiceren aangaande de geplaatste bestelling, het niet kunnen toesturen van nieuwsbrieven, het niet zelf kunnen raadplegen van geplaatste bestellingen.

De persoonsgegevens 1, 4, 5 en 12 worden doorgegeven aan een externe transporteur of een leverancier wanneer deze de levering in onze naam uitvoert. Ook zij gebruiken deze gegevens enkel en alleen voor de deeluitvoering van de overeenkomst, zijnde de levering. Al onze externe transporteurs en leveranciers voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming)

We zullen je persoonlijke gegevens nooit zonder je uitdrukkelijke voorafgaande toestemming delen met partners of andere derden dan hierboven vermeld.

INZAGE EN WIJZIGEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: Wil je je persoonsgegevens en instellingen raadplegen of wijzigen dan kan je dit geheel zelf doen op de webshop in "mijn account" of dit kan ook schriftelijk via de klantendienst echter enkel mits bewijs van identiteit (bv door kopie identiteitskaart).

WISSEN VAN JE PERSOONSGEGEVENS: De gegevens 4 & 5 verzameld via de contactpagina worden automatisch 3 maanden na de laatste contactopname verwijderd uit onze database. Alle persoonsgegevens worden automatisch verwijdert als men over een termijn van 2 jaar niet meer ingelogd heeft op de website of wanneer je schriftelijk de vraag stelt aan de klantendienst om enkele of al je persoonsgegevens te verwijderen uit ons systeem. Vanaf dat moment heb je echter geen mogelijkheid meer om je bestelhistoriek te raadplegen, facturen/credit nota's zelf op te roepen en nieuwsbrieven te ontvangen.

Je persoonlijk inlog paswoord is op geen enkele wijze door ons te achterhalen. Bij verlies kan het paswoord door jezelf gereset worden via de link "Je paswoord vergeten?" op het inlogscherm. Bouwdepot kan eveneens voor jou het paswoord wijzigen naar een nieuw paswoord zonder kennis van het actueel paswoord. Dit nieuw paswoord kan je vervolgens na het inloggen wijzigen naar een zelf gekozen paswoord.

We maken gebruik van Google Analytics-cookies. Hiervoor heeft Bouwdepot een bewerkersovereenkomst afgesloten met Google. We maskeren hierbij het laatste octet van uw IP-adres waardoor de gegevens geanonimiseerd worden. Tevens hebben we 'gegevens delen' uitgezet. En we maken geen gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.

Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als je van mening bent dat we niet voldoen aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Bovenstaande privacy verklaring is enkel van toepassing op het domein https://www.bouwdepot.be. Dit domein omvat ook linken naar externe websites zoals naar de website van de betalingsprovider, fabrikantenwebsites of andere relevante websites. Bouwdepot is voor deze websites geen verwerkingsverantwoordelijke en is dan ook niet verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die bij een bezoek aan deze websites verzameld en verwerkt worden. We raden je aan de privacy verklaring op de desbetreffende websites na te lezen.


Onze website is overigens volledig versleuteld via SLL. Je mag dus zeker zijn dat je persoonlijke gegevens veilig zijn bij Bouwdepot.

Onze webshop wordt bovendien regelmatig uitgebreid getest tegen hacking en gegevensfraude door een externe auditor aangeduid door Becommerce. Het doorstaan van deze tests is een absolute vereiste om het Becommerce-label te behouden. Deze tests hebben we dan ook tot op heden met glans doorstaan.

Bouwdepot.be maakt tevens gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Lees ons cookiebeleid.



Wat als ik een klacht heb?

Wat je ook bestelt, zowel kleine pakketjes als grote leveringen van bouwmaterialen worden met de grootste zorg behandeld. Bestellingen correct en tijdig afleveren is voor ons en onze partners heel belangrijk. Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch iets mislopen met de levering of het product is niet conform hetgeen je bestel hebt, of bij welke andere klacht dan ook dan dien je schriftelijk contact op te nemen met Bouwdepot. We zullen de klacht binnen de 14 dagen geheel onafhankelijk behandelen.

Let op, bij gebrek aan schriftelijk bezwaar of klacht binnen de 14 dagen volgend op de levering, worden alle zichtbare gebreken gedekt door de levering.

Bij een geschil heb je tevens de mogelijkheid om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce indien je Bouwdepot hierover reeds geraadpleegd hebt. (www.becommerce.be)



Waar vind ik mijn vorige bestellingen en facturen terug?

Je vorige bestellingen en bijhorende facturen vind je terug bij "mijn account" onder de rubriek "Mijn facturen / Bestelhistoriek".



Kan ik producten terugsturen?

Heb je per ongeluk het verkeerde product of te veel gekocht, of je wenst het product toch niet aan te kopen om welke redenen dan ook, dan kan je het product terug inleveren binnen de 14 dagen na levering of afhaling. We betalen je het aankoopbedrag terug binnen de 7 dagen na ontvangst van de goederen. Na deze 14 dagen worden goederen niet meer teruggenomen.

Je moet hierbij wel zelf de transportkosten van het terugzenden dragen en het product dient onbeschadigd en onverwerkt te zijn en nog in de originele onbeschadigde verpakking zitten (indien van toepassing). Voor 'niet postpakket'-producten kan je beroep doen op de transportmodaliteiten van Bouwdepot. De transportkost is hierbij maximaal gelijk aan de betaalde verzendkost bij de bestelling.

Let op, producten die geen stockartikels zijn, en die dus speciaal voor jou besteld worden bij onze leverancier, kunnen niet teruggenomen worden. Als dit het geval is, dan wordt dit duidelijk vermeld bij het artikel zelf alsook nog eens bij het afrekenen.

Het terugsturen van goederen moet steeds schriftelijk gesteld worden door middel van het herroepingsformulier.



Hoe kan ik kans maken op een waardebon van €100?

We vinden het belangrijk je mening te weten over onze dienstverlening. Wanneer je bestelling helemaal is afgerond ontvang je een uitnodiging om op Kiyoh aan te geven wat je van ons vindt qua prijzen, communicatie, snelheid alsook algemeen. Iedere klant die ons een score geeft, goed of slecht, maakt kans om een waardebon van €100 te winnen!

We verloten 3 waardebonnen per jaar. De tijdstippen zijn reeds bepaald (= het geboorte-uur op de verjaardagen van het Bouwdepot team). De 1ste die na deze tijdstippen ons een socre geeft én een review schrijft wint de bon. Iedere klant kan maximaal 1 bon winnen.



Welke isolatiepremies kan ik verkrijgen en kan ik betalen met ecocheques?

Wie investeert in energiebesparende maatregelen kan rekenen op financiële ondersteuning. Op energiesparen.be kan je een overzicht vinden van ALLE beschikbare subsidies voor particulieren op energiebesparende maatregelen zoals o.a. isoleren.

Hieronder een overzicht van de premies voor individuele isolatiewerken voor woningen aangesloten op het distributienetwerk voor 1/1/2016 of bouwaanvraag uiterlijk op 31/12/2015. Zoals je kan zien is er enkel een premie voorzien voor doe-het-zelvers bij het plaatsen van dakisolatie of zolderisolatie. Voor de andere premies moet het isolatiemateriaal gefactureerd en geplaast worden door een geregistreerd aannemer.

TYPE ISOLERENEINDFACTUUR 2019PREMIE + VOORWAARDEPRODUCTEN
DAKISOLATIE OF ZOLDERISOLATIE PARTICULIER / DHZ 2 €/m²
Rd = min. 4.5 m²K/W
ga naar producten
AANNEMER 4 €/m²
Rd = min. 4.5 m²K/W
ga naar producten
ISOLEREN BUITENZIJDE BESTAANDE MUUR AANNEMER 15 €/m²
Rd = min. 3.0 m²K/W
ga naar producten
NA-ISOLATIE BESTAANDE SPOUWMUUR AANNEMER 5 €/m² (2018)
conform STS71-1
---------
NA-ISOLATIE BUITENMUUR VIA BINNENZIJDE AANNEMER/ ARCHITECT 15 €/m²
Rd = min. 2.0 m²K/W
ga naar producten
VLOERISOLATIE AANNEMER 6 €/m²
Rd = min. 2.0 m²K/W
ga naar producten
De vraag is vanuit de online sector al meermaals gesteld aan de verdelers van de ecocheques (zijnde Edenred en Sodexo) maar tot op heden is het technisch niet mogelijk om online te betalen met ecocheques desondanks ecocheques sinds 2016 ook electronisch beschikbaar zijn. Hierdoor is betalen met ecocheques niet mogelijk op bouwdepot.be alsook niet op de afhaaldepots.

Wat zijn de bebat & recupel bijdrages?

Bebat bijdrage

De Bebat bijdrage is verplicht te betalen op elk toestel dat verkocht wordt met batterijen of op losse batterijen. Deze bijdrage wordt integraal gebruikt voor de ophaling en recyclage van batterijen.

Recupel bijdrage

De Recupel-bijdrage is het bedrag dat wordt toegevoegd aan de prijs van een nieuw elektrisch en elektronisch apparaat. Met de inkomsten coördineert en organiseert Recupel de inzameling, sortering, verwerking en recyclage van afgedankte elektro-toestellen in België.



Ga door met winkelen